Illustrasjonsfoto fra Japan.Illustrasjonsfoto fra Japan. Foto: Gunnar Urstad

Får en underlig styrke av å lytte

Av Synnøve Kvervavik Vatne
Publisert 11.06.2012

Lys til hjertene-programmet når fortsatt mange lyttere i Japan, det viser responsen som kommer. Stadig flere hører også programmet på nett.

Av Liv Bakke

For oss nordboere synes det kanskje som en umulig tid å få lyttere kl. 5 om morgenen, men japanere er ofte tidlig oppe. Så selv om sendetiden ikke er den mest gunstige, har Lys til hjertene-programmet ennå mange lyttere, melder Norea-støttede Lys til Hjertene Mediesenter i Kobe.

En lytter skrev inn til radiokontoret nylig: ”Hver morgen fra mandag til fredag kl. 5.05 lytter jeg til deres program. Det er en underlig styrke jeg får av å lytte hver morgen. Takk skal dere ha.”

Hjertet ble fylt av glede

En annen lytter skrev dette: ”Hittil har jeg kjent på frykt og usikkerhet og trodde at jeg måtte bli et godt menneske og gjøre gode ting. Men jeg har kjent på synder som jeg ikke blir kvitt. Så fikk jeg høre at da Jesus døde på korset, sonet han alle synder! For en fantastisk kjærlighet! Da jeg fikk høre dette og tro det, ble mitt hjerte fylt av glede. Vi mennesker kan ofte svikte dem vi er glade i, men Gud svikter ikke! Mitt liv er fullt av feil og jeg er så svak, men det var gjennom dette jeg ble kjent med Gud. Nå vil jeg fortsette å søke Gud og leve med Jesus hver dag.”  

Lys til Hjertene Mediesenter har også lagt ut radioprogrammene på nettsiden sin, og det er i gjennomsnitt 150 personer som besøker denne hver dag. Lys til hjertene-programmet inneholder forkynnelse, vitnesbyrd og intervju, og det sendes mandag til fredag på tre kommersielle radiokanaler.

Relaterte artikler
"Jeg er med dere alle dager inntil verdens ende," sier Jesus. Det har han lovet oss når vi forkynner evangeliet til alle folkeslag.
Jesus har stått opp fra de døde:
Noe nytt over hverdagstjenesten
Andre påskedag kan vi se på som en god og velsignet overgang fra oppstandelsesdagen til hverdagslivet, der den levende Herre Jesus vil gå med oss.
Les mer
Nyeste artikler:

Lær mer om våre prosjekter

YouVersion

Uansett hvor du er, gir YouVersion mobil deg tilgang til bibelen, bibelleseplaner og et nettsamfunn.

Kontakt Norea

Norea Mediemisjon, Postboks 410 Lundsiden, 4604 Kristiansand, Norway

Besøksadresse: Bergtorasvei 120

Tlf: 38 14 50 00;
Faks: 38 14 50 20;
e-post: post@norea.no