Aktuelt


Aktuelt fra kirke, misjon og bistand
Radiolytteren fra Sentral-Asia ble satt i fengsel fordi hun eide et Nytestamente. Hun opplevde et Guds mirakel da fengselsdøra plutselig åpnet seg, og hun ble fri.
Radiolytteren fra Sentral-Asia satte seg på bussen. Med seg hadde hun et nytestamente som hun tok fram. Det tok ikke lang tid før noen så hva hun hadde i hendene.
Les mer
Henrettelsesvideoen fra IS, datert 15. februar, hvor 21 koptiske kristne ble halshugget, styrker kristne i Libya. En innringer sier til SAT-7, Noreas samarbeidspartner, at han er takknemlig for at IS ikke har kuttet lyden i videoen, der brødrene hans proklamerer sin tro på Jesus.
Bror til to koptiske martyrer sier henrettelsesvideoen fra IS har gjort deres tro sterkere. Brødrene proklamerte at "Jesus Kristus er Herre" før de døde.
Les mer
Allerede som 13-åring tok radiolytteren fra Kina et valg: han skulle bli pastor og forkynne evangeliet til andre.
Les mer
Noreas samarbeidspartner i Tyrkia er den første og eneste kristne TV-kanalen som sender på den statlige Turksat 4A-satellitten. Mer en 50 millioner i Tyrkia og Sentral-Asia kan nå se på kristne TV-sendinger.
Les mer
En kvinne ble brutalt frarøvet sin sønn, og alt hun ønsket var å ta hevn. Etter at hun så på et kristent TV-program fra Noreas samarbeidspartner SAT-7 klarte hun å tilgi gjerningsmennene.
Les mer
Marli Spieker og presidenten av Mekane Yesu-kirken i Etiopia åpner kaken, og Healing Voice er herved lansert!
Norea var tilstede under lanseringen av dramaserien Healing Voice fredag 6. februar. Nå blir drømmen endelig en realitet, og vi kan være med på å gi utstøtte kvinner med fistula-problemer et verdig liv.
Les mer
Jeg håper du vil komme på vår misjonskveld mandag 23. februar 2015!
Noreas stab har i løpet av de siste månedene besøkt samarbeidspartnere i andre land. Nå ønsker vi å dele noen av opplevelsene vi har hatt med deg!
Les mer
Kvinnen fra Kina fikk i nådegave å skrive notater med hieroglyfer kun hun kan forstå. Illustrasjonsfoto.
Gud ga en gammel, analfabet kvinne fra Kina evnen til å skrive spesielle hieroglyfer.
Les mer
Det blir herlig Gaither-musikk med Gordon Mote under Noreauka 2015.
Du er hjertelig velkommen når Norea Mediemisjon arrangerer møteuke i Lyngdal, Farsund og Hægebostad, fra 3.- 8.mars 2015. Et av de store høydepunktene er Gaither-konsert med Gordon Mote m/flere.
Les mer
RSS-feed

Webpastorblogg
Joni og Asbjørn. Beklager at fotografen ikke holdt kamera i ro.
Hun ble lammet fra halsen og ned som 16-åring, Joni Eareckson Tada. Men Gud ga henne en enestående tjeneste likevel, som sanger, taler, forfatter, radioforkynner og inspirator. Bøkene hennes har solgt i millionopplag. Andaktsboken Diamanter i støvet var jeg med på å utgi på Lunde Forlag tidlig på 90-tallet. Nå har hun skrevet en andaktsbok Beside Bethesda, som har undertittelen 31 days towards deeper healing. I rullestolen signerte hun (med munnen) et ferskt eksemplar til meg og mange andre under den internasjonale kristne mediekonferansen i Nashville 25. febr.
Les mer
Over en åpen bibel
Denne uka snakker Kari Helene Haugen blant annet om misjon, og hvorfor det er spennende...
Les mer
Oppmuntring (mini essay)
Jeg har ofte vært inne på temaet: Lev i dag! Livet består av en rekke enkelte dager....
Les mer
Oppmerksomhet (kortandakt)
Den danske biskopen Georg S. Geil har gitt oss et vakkert vers som kan gi deg støtte...
Les mer
Opplæring (bibelundervisning)
Dette er et forfriskende tema. Det hjelper oss til å kaste blikket fremover. Av og...
Les mer
Bibelfortellinger
Lytt til en gjenfortelling av historien om Abraham.
Les mer
Nærmere (kortandakt)
Bibelen lukter aldri av propaganda og PR-triks. Usminket tegner den bilder av skrøpelige...
Les mer
Dagens glede og oppmuntring
På den dagen skal det være en åpnet kilde for Davids hus og for Jerusalems innbyggere...
Les mer