Oppklaring - spørsmål og svar


Jeg har lest at Norge aldri før har opplevd så stor innvandring som nå. Skal en åpne grensene helt, eller stenge dem helt? Kan det finnes en mellomløsning? Har Bibelen noe å si om hvordan vi som kristne skal forholde oss?
Emneord:
Hei. En predikant i organisasjonen jeg tilhører / tidligere har jobbet i, mener at fysisk tukt i barneoppdragelsen er etter Guds vilje. Jeg kjenner at det skremmer meg. Kanskje særlig fordi jeg har opplevd svært mye vold som barn. Jeg har hatt stor tillit til denne personen. Og vet at han har stor bibelkunnskap. Når jeg er uenig med han, føles det som jeg ikke er en bibeltro kristen. Dette føles svært sårende. Jeg er imot all form for fysisk avstraffelse. Også klask, ørefiker ol som predikanten mener er etter Guds ord. Hva mener du om dette?
Emneord:
Jeg lurte på om du kunne forklare uttrykket «Åndens overbevisning». (MB, kvinne)
Emneord:
I familien vår har vi lest miniessayene eller kortandaktene dine ved middagsbordet flere ganger. Det yngste barnet er 10 år. Det er i takknemlighet jeg skriver dette. Muligheten til å stille spørsmål er på en måte en avlastning. Etter RLE på skolen spurte ett av barna om hvorfor tro på akkurat kristendommen når det er så mange religioner. Mange av religionene mener jo det samme. Hvis du skulle svare, hvordan ville du svare en femteklassing om hvorfor kristendommen er sannheten blant religionene? Hilsen MB
Emneord:
Kvifor er bønn viktig for ein kristen? (KJ, gutt 26 år)
Emneord:

 Du vil finne mange flere spørsmål og svar ved å klikke på kategori-velgeren i høyre kolonne. Deretter kan du klikke deg videre på emneord.

Har du et spørsmål?

Kontakt webpastoren

Webpastoren vil gjerne høre fra deg om du har tanker om det du har lest eller hørt, eller om du vil stille spørsmål som angår troen og livet.

Du kan si fra om du ønsker svar i spalten Spørsmål og svar, eller bare personlig. Du får være anonym i alle fall.



YouVersion

Uansett hvor du er, gir YouVersion mobil deg tilgang til bibelen, bibelleseplaner og et nettsamfunn.

Kontakt Norea

Norea Mediemisjon, Postboks 410 Lundsiden, 4604 Kristiansand, Norway

Besøksadresse: Bergtorasvei 120

Tlf: 38 14 50 00;
Faks: 38 14 50 20;
e-post: post@norea.no

 

Lær mer om våre prosjekter